środa, 15 maja 2013

Drożdżowe rogaliki z nutellą

Są pyszne.

Od kiedy zobaczyłam je na blogu http://karlitka.blogspot.com miałam na nie chrapkę i wiedziałam, że zrobię.

Są proste i pyszne.

Potrzebujemy:

- 3 szklanki mąki
- 1 kostka margaryny
- 25 g drożdży
- 1/4 szklanki mleka
- 2-3 łyżki cukru
- szczypta soli
- 2 jajka
- Nutella



Margarynę roztapiamy w rondelku na małym ogniu. Drożdże i cukier rozprowadzamy w ciepłym mleku.
Do mąki dodajemy 1 jajko, szczyptę soli, roztwór z drożdżami i margarynę i ugniatamy ciasto.
Nie zajmie to wiele czasu, bo ciasto jest bardzo elastyczne.
Przykrywamy i wsadzamy na godzinę do lodówki.

Tak...do lodówki.:) Nie pomyliłam się :))

Po tym czasie dzielimy ciasto na 4, każdy kawałek wałkujemy na kształt koła i kroimy jak pizzę - na 8 części.

Na każdym wycinku przy szerszej części układamy po łyżeczce Nutelli i zawijamy na kształt rogalika.

Smarujemy rozbełtanym jajkiem, układamy na papierze do pieczenia i wkładamy na 15 minut do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni.

Pycha!

Najlepsze ze szklanką mleka :)



Ocena męża (w skali od 1 do 6) - 5+  jak prawdziwy facet uwielbiam takie słodycze 


5 komentarzy:

  1. Na widok ostatniego zdjęcia, aż mi ślinka pociekła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak patrzę na to zdjęcie stwierdzam, że w niedzielę robię powtórkę :)

      Usuń
  2. Rogaliki wyszły niezwykle kształtne i na prawdę kuszące. Gratuluję, z pewnością smakują świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko 5+ no wiesz!!!! ;)

    TR rogaliki kradną serca :-)
    u nas ostatnio są przekąską na każdym ognisku czy grillu :-) uwielbiam je robić :-)

    OdpowiedzUsuń