sobota, 30 marca 2013

Owieczki babeczki na Wielkanoc

Zbliżają się białe święta ;)

Przepis ten znalazłam na blogu cioccolatogatto.blox.pl i chociaż bardzo mi się podobały takie owieczki, to stwierdziłam, że to nie dla mnie, za trudne itd.

Dopiero koleżanki z pracy nakręciły mnie tak, że zrobiłam (mam nadzieję, że one też :) )

Muffiny robimy jakie tylko chcemy.

Moje są z czekoladą.

Potrzebujemy:

2 szklanki mąki
szklanka mleka
pół szklanki cukru
75 g roztopionego i ostudzonego masła
2 łyżeczki cukru wanilinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g gorzkiej czekolady  pokrojonej (kostkę kroimy na 4)

Na krem:

- 125 g serka mascarpone
- 100 ml śmietany kremówki 30%
- łyżeczka cukru wanilinowego

Na owieczkę:
- pianki mini-marshmallows ok. 150g
- masa marcepanowa
- odrobinę czekolady

Suche składniki na muffiny łączymy w jednej misce, mokre w drugiej. Następnie łączymy, mieszamy łyżką, dodajemy czekoladę.
Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni, ciasto nakładamy do foremek (ok 3/4 wysokości) i pieczemy ok 20 minut.

W tym czasie ubijamy wszystkie składniki na krem i wsadzamy do lodówki.

Pianki przekrajamy na pół, z marcepana tworzymy głowy owieczek, na oczy użyłam białe pianki i czekoladę. Główki w moich babeczkach to  zasługa męża :*

Na babeczki ostudzone nakładamy krem i przyklejamy głowę owieczki oraz pianki.


Gotowe!






Korzystając z okazji, chciałabym wszystkim życzyć spokojnych, wesołych Świąt - pachnących jednak wiosną :) 




6 komentarzy: