czwartek, 20 czerwca 2013

Tarta ze szparagami i bekonem

Dziś koleżanki M&M przywiozły mi naczynie na tartę z samej stolicy (dziękuję, dziękuję :-)).

Po prostu musiałam ją wypróbować od razu :)

Miałam w domu szparagi, więc stwierdziłam, że będą idealne.


Potrzebujemy:

na ciasto

- 200 g mąki pszennej
- 100 g zmrożonego masła
- 1 jajko
- szczypta soli

na farsz

pęczek szparagów (ja miałam białe)
boczek wędzony 100 g
2 jajka
100 ml śmietany 30%
ser twardy


Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy jajko, zimne, pokrojone masło i sól. Wszystko razem zagniatamy, zawijamy w folię spożywczą i wsadzamy do lodówki na ok pół godziny.

Szparagi obieramy, odcinamy twarde końce, kroimy na ok 4 cm kawałki i gotujemy ok 6 minut w osolonej wodzie.
Boczek kroimy w paski i podsmażamy na suchej patelni.
Jajka mieszamy ze śmietaną.

Ciasto wykładamy do formy i rozprowadzamy. Można również rozwałkować. Nakłuwamy widelcem.


Trzemy ser i większą garścią przysypujemy spód ciasta.
Następnie nakładamy boczek, szparagi, polewamy jajkiem i posypujemy resztą sera.


Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez ok 35 minut.

Smacznego!



Ocena męża (w skali od 1 do 6) - 5, dobre było :) 

Przyznam nieskromnie, że mi też smakowało. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz