wtorek, 12 marca 2013

Steki z gorgonzolą

Właśnie zjedliśmy. Powiem wyjątkowo nieskromnie - ale to było dobre :)

Połączenie wołowiny i gorgonzoli, to strzał w dziesiątkę.

Steki smażymy tak jak tu: steki wołowe

Do takich steków dodajemy masło z gorgonzolą:

- 100g masła
- ser gorgonzola (ok 50g)
- koperek
- ząbek czosnku

Masło dokładnie mieszamy z serem gorgonzola, dodajemy posiekany koperek oraz wyciśnięty czosnek. Całość musi połączyć się w jednolitą masę.
Tak przygotowane masełko układamy na folii spozywczej, zwijamy w rulonik, kształtujemy wg uznania (walec, prostopadłościan itp) i wkładamy do lodówki lub w wersji szybszej do zamrażarki.

Masło twarde (moje niestety ciut za krótko się chłodziło) kroimy i układamy na stekach.

Gotowe :-)

Aha, oczywiście jeszcze nie zaopatrzyłam się w patelnię grillową, steki smażone na takowej będą miały wygląd przyjemniejszy dla oka. Dla kubków smakowych różnicy nie ma :-)


Ocena męża (w skali od 1 do 6) - 6 mam zdecydowanie za dobrze z żoną 

ja z mężem źle też nie mam :) 

2 komentarze:

  1. Wygląda super, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że steki z gorgonzolą również dla Ciebie okażą się strzałem w dziesiątkę :)

      Usuń