piątek, 27 lipca 2012

Krucho i z malinami...

Nie umiem piec - powtórzę się po raz kolejny. A znów zrobiłam ciasto. To taki mój kulinarny masochizm chyba :)

Dziś przedstawię kruche ciasto z malinami i z kremem budyniowym.
Straciłam w trakcie prawie palec, ale było warto.

Skladniki na ciasto kruche:
- 2,5 szklanki mąki
- kostka masła
- 3 łyżki cukru pudru
- 5 żółtek
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na masę budyniową:
- 5 białek
- szklanka cukru
- opakowanie cukru wanilinowego
- 2 x budyń waniliowy bez cukru
- pół szklanki oleju

No i 500g malin :)

Składniki na ciasto mieszamy, ugniatamy, aż ciasto będzie jędrne :) Dzielimy je w proporcjach 60% i 40%, zamrażamy.
Gdy już będzie zamrożone, tortownicę smarujemy masłem, trzemy na tarce większą część ciasta (60%), ugniatamy równomiernie, pieczemy jakieś 15 minut w 190 stopniach.
Gdy spód ostygnie zaczynamy robić masę budyniową. Ubijamy białka do sztywności, następnie po kolei wsypujemy cukier (łyżka po łyżce), cukier wanilinowy, budyń i olej. Mieszamy.
Utworzoną masę wlewamy do tortownicy, na niej układamy gęsto maliny dziurką do gory. Wtapiamy je odrobinę w masę.
Na wierzchu trzemy pozostałe 40% ciasta.
Pieczemy ok 35 minut w 190 stopniach, posypujemy cukrem pudrem i gotowe :)



Ocena męża (w skali od 1 do 6) -  6  cudo, palce lizać. 

Mój mąż lubi slodkości :)



A co do męża to ostatnio mnie kulinarnie zaskakuje, i na przykład przygotował sam z siebie takie cudo - banany panierowane :) Nie szukał przepisu nigdzie, intuicja mu podpowiedziała i smak naprawdę ciekawy.


Ocena żonki - 6 z plusem :) 

3 komentarze:

  1. pyszności :>


    dlaczego ja tu trafiam dopiero dzisiaj ?? :> nic się nie chwalisz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się wpierw rozwinąć :D

    OdpowiedzUsuń
  3. no, no, skoro dostalo 6 to musi byc obledne! :-) zreszta tak wlasnie wyglada :-)

    OdpowiedzUsuń