wtorek, 22 października 2013

Kokardki z grzybami

Piękna jesień tego roku :) Naprawdę piękna,

Warto się wybrać na grzyby - oczywiście nie zalecam zbierać grzybów niepewnych.
Może to się skończyć naprawdę niebezpiecznie.


Ja zbieram tylko podgrzybki. Są "najprostsze", a w lesie teraz ich mnóstwo.

Po przywiezieniu do domu część wysuszyłam, część zamarynowałam, a część obgotowałam i zamroziłam.

A z ostatniej, malutkiej cząsteczki postanowiłam zrobić coś pysznego.
I chyba wyszło :)


Na kokardki z grzybami potrzebujemy:

- grzyby - ok 40-50 dkg
- pół szklanki białego wina
- makaron kokardki
- 100 g masła
- natkę pietruszki
- sól i pieprz
- twardy ser (np.parmezan)

Grzyby obgotować w osolonej wodzie (ok 4-5 minut). Makaron ugotować al dente i odcedzić,zostawiając odrobinę wody.
50 g masła roztopic na patelni i podsmażyć grzyby. Przyprawić solą i pieprzem. Zalać winem i dusić pod przykryciem ok 10 minut. Po tym czasie na patelnię dodać makaron, resztę masła- dokładnie wymieszać. Można dodać odrobinę wody z makaronu. Doprawić ponownie solą i pieprzem. Posypać natką pietruszki i jeszcze raz zamieszać.

Podawać posypane startym serem.

Proste, pyszne, jesienne danie :)


Ocena męża (w skali od 1 do 6) - 5+ czarne łebki z kokardkami to ciekawe połączenie 

uff, bałam się, że bez śmietany nie przejdzie ;) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz